Phuket - Bangkok

Som vi skrev i forra inlagget blev det bat over till Phuket mandagen den 23.
Mamma och Janne hamtade oss vid baten sa det var skont att slippa klydda med taxi.
Mamma hade fixat boende till oss innan till ett bra pris och det var ett jattemysigt
omrade som ligger utanfor Phuket Rawai heter det. Det blev fem natter dar och vi har hittat en massa saker.
Vi har varit runt pa olika strander, killarna har kort vattenskoter, vi har ridigt pa elefanter, klappar apor =), varit inne och kollat laget pa Bangla road i Pattong. Jisses sager jag bara hahah det var riktigt sjuk, haha bara massa katoyer och prostituerade overallt och turister som kopte  det ena och den andra.
En upplevelse som ar kul att ha sett. Vi har aven varit ute pa en battur mm.

Vi har aven firat Henkes 25ars dag =) och det blev en lyckad dag. Dagen borjade med frukost da han fick thaiboxningsshorts och en tarta dar det stod Henke 25ar. Sedan hade vi lurat i honom att jag skulle upp i ringen och kora thaiboxning hehe. Da han var smatt nervos drack han 2,5 whisky cola till frukosten ocksa hahaha.
Vi korde ivag till boxningsgymmet och dar fick han trana 30min thaiboxning med en tranar =). Det blev uppskatta och han var tacksam att han inte behovde kora en riktigt match hehe. Pa kvallen blev det god mat pa en jattefin resturang och sedan hade vi fatt tips om en "pub" som dar skulle va live musik och karaoke. Sa vi drog dit efter maten och kan saga det var ju inte det vi hade tankt oss direkt. Aldersgruppen var 40 och uppat hahaha sa vi stannade inte jattelange.


Just nu sitter jag (madeleine) i Bangkok. Vi ska spendera vara sista dagar har. Vi kom hit for ett par timmar sen.
Vi bor pa en fint hotel centralt till allting.Det fick bli tre natter i Bangkok pga vara klader vi fatt uppsytt hos skraddaren ifall det ar nagot som behover justeras. Tror det kommer blir mest shopping har kanske sola lite ocksa =)
Jag tycker inte vi ar sa jattebruna precis, sen har vi i och for sig inte solat vardag, en del dagar det det varit for varmt att vara i solen och har man bara kunnat sitta under ett parasoll och fa dagara har varit lite mulna med lite regn.
Det har blivit en blandad kompott =) med mycket upplevelser och jag tror alla ar nojda med semetsern.
Vi har lart oss mycket under resan!

PS:
Bilder kommer komma upp senare...


Kommentarer
Postat av: alda

hej gumman.

Jag ska bjuda ut mina närmaste på en resturang på lördag. Hade varit trevligt om du kunde komma =O)

kl 20.00. Du kan kanske vara med en stund så kan du ju gå sen till den andra festen du ska på.

Vill gärna att du är med !!

Puss

2009-03-03 @ 22:20:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0